Joyce en Marcel rondreis dwars door de USA van 11 juni tot 3 juli 2011

Reizen door het historische Amish Country van Pennsylvania en Maryland

Bedankt hoor voor jullie leuke reakties op ons verhaal, en Yvonne

Laughing
we hebben de Amishbevolking ontmoet hoor.

Vandaag hadden wij een bustocht van 774 kilometer we reden door de staatPennsylvania, Het is een prachtige staat met vele dichtbegroeide bomen en een heuvelachtig landschap.

We hebben de Amish bevolkingvan dichtbij kunnen zien, hierzie je de foto's vanamish vrouwen die stenen uit de kruiwagen uit gingen laden. We mochten eigenlijk geen foto's maken, maar Marcel maakte heel subtiel enkele foto's. De vrouwen werkten op het land, en de kinderen ook hele kleintje moesten op het boerenland hun oudersmeehelpen.Zegebruiken geen stroom,en krijgen1 keer in de week een krantje daar staat alleen maar in vermeld wanneer er iemand geboren of overleden is. De amisch cultuur en leefgewoonten zijn erop gericht als zichzoveel mogelijk af te scheiden van de vele invloeden van deze moderne maatschappij. Het zijn vriendelijk mensen die zich proberen staande te houden in deze high techno wereld. Ze hebben geenTV radio of telefoon in huis. De kinderen van hunhebben nu al vanaf1 meide grote schoolvakantie zo kunnen zehun oudershelpen op het land,

hierboven in dit bruine huisje staatde telefoon voor geval van nood als er iemand b.v ziek word dan kunnen ze een dokter bellen.

Dit amish kindje zwaaide naar ons. Hier nog meerfoto's van de Amishbevolkingze hebbeneeneigen bankerij je konhun eigen gebakken koekjes cakes en taarten kopen dat hebben Marcel en ik ook gedaan hierboven een jongetje dat het land bewerkt.

Daarna reden wedoor de staat Maryland daar zagen wij de cityBaltimore, dat vond ik nou echt heel leuk, omdat ik de musical Hairspray in nederland had gezien en dat speelde zich af in de cityBaltimore. hier een paar foto s van deze mooie stad

Tijdens onze luchstop zag Marcel deze prachtige auto uit 1958

we kwamen rond20.00 uur in ons mooie hotel in Washington aan, eerst hebben we nog even gegeten en daarna gingen wij even relaxen en toen gingen wij op deze heerlijke bedden verder dromen over onze volgende reis, enmorgen zien wijWashington DC engaan wein echt het witte huis zien

Laughing

Ons mooie hotel.

l

tot morgen dan zal ik jullie vertellen hoe we Washington hebben beleefd. groetjes vanuit Washington Joyce en Marcel

Priscilla

Apart zeg dat Amish gebeuren, mooie foto's! En wat leuk dat je ook in Baltimore bent geweest!

X pris

Jan

Wat een prachtig land, met zoveel varianten, dankzij jullie prachtige foto's en goede omschrijving maken wij deze reis echt mee. We kijken weer uit naar jullie indrukken van Wasington. a lot of enjoy.

Jan en liene

hannie

Jee wat leuk dat jullie die amish bevolking hebben mogen
zien.ik dacht dat zij zich echt helemaal afzonderde van onze maatschappij maar dat valt dus wel mee.dat is een belevenis die niet veel mensen kunnen vertellen.Wel mooi al die steden.nou maar afwachten of jullie de president ook nog zien in het witte huis.veel plezier en bedankt voor jullie leuke verhalen en mooie fotoos
groetjes

sylvain

mooi zeg, bedankt voor ons op deze manier ook mee te nemen op jullie reis.

pluis

mooi om te lezen,mooi hotel hoor en die bedden,ja als je moe bent heerlijk om daar dan ff te gaan liggen liefs xx pluis

Luuk

Ik vind de 265 kilometer naar m'n zus al te ver reizen. Dan is ruim 700 kilometer voor mij helemaal niks.
Gelukkig is het via internet en jullie foto's allemaal te zien. Kan ik lekker thuis blijven en heeft iedereen het naar z'n zin. ;-)

berichtje van Joyce (Amish op TV)

Gisteren was op op nederland 2 EO in het programma Uitgesproken
over de Amishbevolding, titel van dit verhaal is bevolging Verstoting door de Amish gemeenschap. vond dit wel heel interessant omdat Marcel en ik ook deze gemeenschap in Amerika hebben bezocht je kan dit terug zien bij uitzending
gemist, vond dit wel leuk om jullie dit te laten weten :) groetjes Joyce